03 Σεπτεμβρίου 2014, από Evaggelia Makaleka
από την Ιωάννα Μίχαλου
Η προσχολική ηλικία είναι μια περίοδος γεμάτη ανατροπές, εξελίξεις και ανάπτυξη! Το παιδί σου μεγαλώνει πολύ γρήγορα και μέσα σε πολύ λίγο χρόνο κάνει πράγματα που δεν περίμενες ότι θα κάνει. Ας δούμε μερικά από αυτά:
Στην ηλικία των 3– Έχει καταλάβει αν είναι αγόρι ή κορίτσι και έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται βασικές διαφορές μεταξύ των δύο φίλων.
– Μπορείς να του ζωγραφίσεις κάτι και να σου το αντιγράψει σε μια λευκή κόλλα χαρτί χωρίς δυσκολία.
– Σου απαντάει στις ερωτήσεις σου με σαφήνεια. «Πού ακριβώς είναι ο μπαμπάς», «Τι είναι αυτό το παιχνίδι», «Πότε πήγες τελευταία φορά στο πάρκο;» «Πώς πέρασες στη γιαγιά;». Χρόνος, τόπος, τρόπος, όλα είναι πλέον εύκολα τοποθετήσιμα στο μυαλό του.
– Περπατάει κανονικά, χοροπηδάει και κινείται με ευκολία στο χώρο.
– Του δείχνεις ένα καινούριο παιχνίδι και μπορεί να το ακολουθήσει γρήγορα. Αν του δείξεις πώς να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκια θα το κάνει αμέσως και μετά από λίγο και πολύ πιο γρήγορα από ό τι εσύ.
– Ντύνεται και γδύνεται μόνο του, αρκεί να μην υπάρχουν περίεργα κουμπώματα που δυσκολεύουν ακόμα και τους μεγάλους!
Στην ηλικία των 4– Όχι μόνο περπατάει με ευκολία, αλλά αν του ζητήσεις να σταθεί στο ένα πόδι θα το κάνει χωρίς να πέσει. Έχει πλέον ισορροπία και αντίληψη του σώματός του.
– Κάνει μπάνιο, πλένει τα χέρια του, βουρτσίζει τα δόντια του και είναι υπεύθυνο την καθαριότητά του.
– Ακούει κάτι και μπορεί να το επαναλάβει ακριβώς χωρίς κανένα λάθος. Λέξη-λέξη! Αυτό σημαίνει ότι η ακοή του, η αντίληψή του, το λεξιλόγιο και η μνήμη του είναι σε πλήρη ανάπτυξη!
– Μπορεί να συζητήσει πιο σοβαρά θέματα και να επικοινωνήσει μαζί σου με έναν χαριτωμένα ώριμο τρόπο. Όταν του ζητάς να αποφασίσει ποιο έργο θέλει να δείτε, μπορεί να σου αναπτύξει τα δικά του επιχειρήματα σχετικά με το αν τα στρουμφάκια ή ο Μπομπ ο Σφουγγαράκης είναι καλύτερη επιλογή για σήμερα το απόγευμα.
Στην ηλικία των 5– Ζωγραφίζει κάτι που μετά από λίγο καταλαβαίνεις πως είσαι εσύ ή ο μπαμπάς του. Ακόμα και αν δεν έχει φανερή κλίση στη ζωγραφική, έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου οι φιγούρες που ζωγραφίζει είναι ευδιάκριτες, τα τοπία ξεκάθαρα και τα νοήματα των εικόνων του πιο συγκεκριμένα.
– Ανεβοκατεβαίνει τα σκαλιά με μεγάλη επιτυχία και όσο περνάει ο καιρός το κάνει και με μεγαλύτερη ταχύτητα.
– Του ζητάς να κάνει κάτι και αντιλαμβάνεται με απόλυτη σαφήνεια τι του λες. «Γιωργάκη, πήγαινε στην κουζίνα και πες στη μαμά σου να φτιάξει ένα καφέ μέτριο στη θεία Βάσω, σε παρακαλώ».
– Χρησιμοποιεί το ψαλίδι για να κόψει τα χαρτόνια για τις χειροτεχνίες του νηπιαγωγείου και τα καταφέρνει πολύ καλά!
– Δένει τα κορδόνια του, κουμπώνει κουμπιά και κλείνει φερμουάρ!